יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

צייר לי figure

הפוסט הפעם קצר במיוחד, אך מאוד שימושי.


כחלק ממסמך סיכום פרויקט הגמר שלי במסגרת התואר השני בהנדסת חשמל באוניברסיטת ת"א, היה עליי לשלב תרשימים שהכילו גרפים של אותות חד-מימדיים לצד תמונות המתארות אותות דו-מימדיים. לא אלאה אתכם יותר מידי בפרטים, אלא אקפוץ ישר לתוצאה הסופית, ואשאל אתכם האם אתם יודעים כיצד לקבל figure שנראה, למשל, כמו זה שלמטה?

כפי שאתם שמים לב, ה-figure לעיל מכיל שתי תמונות, מערכת צירים "קטנה", ומערכת צירים שגודלה כפול פי 3 ממערכת הצירים הקטנה (ואשר הציר האופקי שלה זהה לזה של קודמתה, ולכן זה של קודמתה הושמט). אם אתם לא יודעים איך לייצר כזה figure מבלי להשתמש ב-paint, אתם כנראה נמנים על קבוצה שהשליטה היחידה שהיא יודעת להשיג על figures ב-MATLAB מתבצעת על ידי שימוש טריוויאלי בפקודת subplot, והפוסט הזה הוא בשבילכם.

הקוד אשר שימש להפקת ה-figure מצורף למטה, והוא די מסביר את עצמו. חשוב רק לחדד שנעשה כאן שימוש ב-graphic handles, וכן שנמחקו השנתות האופקיות של מערכת הצירים ה"קטנה" כיוון שהן זהות לאלה של זו שמתחתיה (כך מקבלים תצוגה "נקייה" יותר).



האם יש לכם figures מעניינים שאתם רוצים לחשוף בפני כל קוראי הבלוג? האם עד קריאת הפוסט הזה הדרך היחידה שלכם להגיע לתוצאה דומה היתה על ידי תוכנת  paint?

2 תגובות:

  1. אוי, זה נראה ממש מסובך! אני אישית ממש לא יודעת לקבל figure כזה

    השבמחק
  2. מקווה שכעת, אחרי פרסום הקוד, זה יהיה לך פחות מסובך...

    השבמחק