יום ראשון, 17 ביוני 2012

ייצור אמוניה באמצעות Simulink | שימוש בסביבת סימולציה לתכנון, בדיקה ומימוש של מערכות בקרה לתעשיה התהליכית

"הרשו לי לפנות את הבמה בפוסט הזה פעם נוספת לטובת רוני פאר, אשר התארח בבלוג הזה מספר פעמים, האחרונה שבהן – לפני חודש. רוני עובד יחד עמי בחברת סיסטמטיקס, ומתמחה בכלי MathWorks לתחומים מערכות בקרה ומידול פיסי"

למעלה מ-20 שנה Simulink משמשת מהנדסי בקרה לתכנון אופטימלי של מערכות, ביצוע אינטגרציה לפני יצור של מרכיביהן השונים ואף ייצור קוד בצורה אוטומטית לבקרים ייעודים.

במאמר המצורף, שהוצג בכנס AIC 2011 שנערך לפני כשנה בקמפוס מכללת SCE בבאר-שבע, מתואר תהליך תכנון של מערכת בקרה למערכת ייצור אמוניה. מערכת זו מורכבת מרכיבים תרמודינמיים כמו משאבות מי-תהליך, מדחס, ריאקטור, מפריד נוזלים, צנרות ואף מחומרים שונים במצב נוזל – מים ומתאן. מטרת התהליך היא להפיק אמוניה מתוך החומרים השונים, על ידי תהליכים של חימום, ערבוב, דחיסה והפרדה.

באמצעות דוגמא זו ניתן לראות כיצד סביבת הפיתוח של Simulink מאפשרת תכנון של מערכות דינמיות מורכבות, זיהוי פרמטרים של רכיבי המערכת מתוך מידע מדוד, ביצוע כיוונון אוטומטי של בקרים (Auto-Tuning), בדיקת ביצועי המערכת הכוללת הן את המרכיבים הפיסיים והן את מערכת הבקרה והמשוב, ולבסוף - ייצור קוד המותאם להרצה על בקרי PLC או DSP.

היכנסו וקראו כיצד ניתן להשתמש בסביבת סימולציה לצורך תכנון, בדיקה ומימוש של מערכות בקרה לתעשיה התהליכית.

האם ידעתם כי המילה העברית לאמוניה הינה "נַשְׁדּוּר"? והאם ידעתם שניתן לייצר בצורה אוטומטית קוד לבקרי PLC מתוך MATLAB ו-Simulink?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה