יום רביעי, 3 באוקטובר 2012

בעזרת השם | על השינויים בשם החברה המפתחת את MATLAB ובלוגו שלה לאורך השנים

בחודש שעבר העברתי הרצאה בנושא MATLAB באחד מהמוסדות האקדמים המובילים בארץ, ולאחר מכן התפניתי לשוחח עם כמה מהמשתמשים במשרדים שלהם במטרה לסייע להם לייעל את מחקריהם. באחת מאותן שיחות, נדדו לפתע עיני אל מרומי ארון הספרים שהיה במשרד, שם זיהיתי פרטי אספנות יקרי ערך – חוברות ישנות במיוחד של חברת MathWorks. למעשה, בתקופה שבה אותן חוברות יצאו לאור, שם החברה לא היה MathWorks, וגם לא השם שקדם לשם זה (The MathWorks), אלא שם ישן יותר – The Math Works (שלוש מילים, או ארבע אם אתם סופרים את ה-Inc).

בעוד שאצל אדם סביר אותם ספרים לא היו מעוררים עניין רב, אצל אדם סנטימנטלי ופריק-MATLAB שכמוני הם גרמו מיידית להפסקת השיחה עם המשתמשים, והתחלה של סדרת צילומים של החוברות, למען התיעוד ההיסטורי, כמובן...

שימו לב, למשל, למדריכי המשתמש בכלים Image Processing Toolbox
MATLAB Compiler ו- Partial Differential Equation Toolbox (האחרון עוד באריזתו המקורית!). הנה התמונות :

ולאור השקתו של MATLAB 8 בחודש שעבר והסקירה שפורסמה בבלוג זה על הפיצ'רים החדשים במשפחת כלי MATLAB, מה תגידו על החוברת המתארת את הפיצ'רים החדשים במשפחת כלי MATLAB בגרסה 5.2, אשר ישנה בכ-20 גרסאות מזו החדשה?
פריט ארכיוני זה כמובן שרק עודד אותי להמשיך ולחטט (ברשות המארחים, כמובן...), וכך מצאתי גם את החוברת המכילה את הפי'צרים החדשים בגרסה 4 (!) של תוכנת MATLAB, הנה התמונות:

חדי העין מביניכם ודאי הבחינו בשתי התמונות האחרונות בהבדלים בין הממברנות בשני הלוגואים השונים של חברת MathWorks. למעשה, לשני סוגי הממברנה הללו קדמו שני סוגים אחרים, כפי שניתן לראות בתחתית סקירה שהכין ד"ר Cleve Moler, האדם שהמציא את תוכנת MATLAB, אשר משמש כיום כמתמטיקאי הראשי של החברה. היה לי את הכבוד לפגוש את האיש הזה מספר פעמים, האחרונה שבהן לפני כשנתיים, ואני חושב שכל משתמש MATLAB סנטימנטלי כמוני יהנה מקריאת הסקירה הנ"ל, המתארת את קורותיה של חברת MathWorks מימיה הראשונים, או בעצם את קורותיה של חברת The Math Works...

האם יש ברשותכם ספרות עתיקה יותר של MATLAB מזו שמופיעה למעלה? מאיזו שנה אתם משתמשים ב-MATLAB ?


תגובה 1:

  1. רועי שלום,

    יש לי בחדר קופסה של MATLAB 4.0 וגם פוסטר תואם תלוי על הקיר. כשאתה מבקר בטכניון, אתה מוזמן לבוא ולראות/לצלם.

    השבמחק